Proč používat Facebook Business Manager

Jednou z častých chyb správců facebookových stránek a především reklam je nepoužívání Facebook Business Manageru.

Business Manager je administrační rozhraní pro správu jak facebookových stránek, tak reklam. Poskytuje mnohem více možností než základní administrační rozhraní.

Jaké jsou hlavní výhody Business Manageru?

1. Oslovíte reklamou návštěvníky svého webu a stávající zákazníky

Business Manager umožňuje vytvářet vlastní okruhy uživatelů z návštěvníků vašich webových stránek či projeveného zájmu o příspěvky na Facebooku nebo nahrát soubor s údaji o zákaznících (např. e-maily a další údaje z vašeho CRM nebo e-shopu). Na vlastní okruhy uživatelů pak můžete cílit reklamu.

Můžete zobrazovat reklamu návštěvníkům svých webových stránek, kteří nesplnili požadovaný cíl, jako je např. dokončení objednávky, odeslání poptávkového nebo kontaktního formuláře a podobně.

Příklad produktové remarketingové kampaně e-shopu. Tato kampaň je zobrazována návštěvníkům, kteří neprovedli objednávku.

Příklad produktové remarketingové kampaně e-shopu. Tato kampaň je zobrazována návštěvníkům, kteří neprovedli objednávku.

Do Business Manageru můžete nahrát soubor s údaji o svých zákaznících a poté zobrazovat reklamu lidem, u kterých máte již důvěru, protože u vás nakoupili a znají vás. Zvýšíte tak množství vracejících se zákazníků.

2. Zvýšíte dosah příspěvků své facebookové stránky

Facebook během roku 2018 dramaticky snížil dosah příspěvků stránek. Díky reklamě ho ale můžete znovu zvýšit.

Prostřednictvím propagace můžete příspěvky zobrazovat jak stávajícím fanouškům, tak lidem, kteří v minulosti projevili o vaše příspěvky zájem. Udržíte si tak pozornost současných fanoušků (budete mít totiž větší jistotu, že uvidí vaše příspěvky) a získáte i fanoušky nové.

Propagovaný příspěvek stránky.

Propagovaný příspěvek stránky.

3. Můžete testovat, analyzovat a vyhodnocovat

Business Manager poskytuje více možností pro testování, analýzy a vyhodnocování. Můžete testovat různé varianty kampaní nebo analyzovat okruhy uživatelů a zjistit, o jaká témata se vaši fanoušci zajímají. Díky tomu vytvoříte výkonnější reklamy a lepší obsah, který fanoušky zaujme, a budou pak na příspěvky více reagovat.

4. Zvýšíte výkon svých reklam

Nejčastější chybou při vytváření reklam je používání tlačítka „Propagovat příspěvek“. Je to vůbec nejhorší způsob, jak vytvářet reklamy na Facebooku, protože je kvůli absenci klíčových funkcí neefektivní. Můžete tak přicházet o spousty peněz, které lze investovat lépe. Business Manager poskytuje více možností pro cílení, nastavení, optimalizaci a vyhodnocování reklam.

4. Spravujete uživatele přehledněji

V případě, že se ve vaší firmě stará o facebookové stránky více lidí, oceníte i přehlednější správu uživatelů. Pokud přidáváte nového správce, nemusíte si jej nejdříve přidávat do přátel na svém osobním facebookovém profilu. Stačí zadat jeho e-mail a odeslat mu pozvánku. Jednotlivým správcům můžete přidělit různá práva ke stránkám a účtům pro reklamu.

Pokud to s Facebookem myslíte opravdu vážně, na nic nečekejte, pusťte se do založení Business Manageru a začněte ho používat naplno.

Získejte nejnovější články, videa a tipy

Komentáře