Většina lidí, kteří navštíví vaše webové stránky, je opustí bez toho, aniž by nakoupili nebo poslali poptávku. Takto z webu odejde 95‒99 % lidí, aniž by splnili cíl webu. Mezi nimi jsou ti, kteří jen spěchali, protože neměli čas nebo si chtěli nákup promyslet a na web se vrátit. Jenže ta paměť… Jakou že adresu měla ta webová stránka? Jiní mohou web navštívit, ale váš produkt není na skladě. Další jsou jen zvědaví a ještě nejsou připraveni na nákup. A jak přimět stávající zákazníky, aby nakupovali pravidelně?
Co je remarketing
Remarketing ve svém principu umožňuje zobrazovat reklamy lidem, kteří navštívili váš web. Když ho opustí, začnou se vaše reklamy zobrazovat na různých místech internetu.
Možná už se zajímali o vaše produkty, a protože stále zvažují možnosti a vaše značka se nadále zobrazuje na relevantních místech, existuje mnohem vyšší šance, že se na váš web vrátí, až budou k nákupu připraveni.
Z tohoto důvodu může remarketing v dlouhodobém horizontu vést k vyšším konverzním poměrům.
Jak remarketing funguje?
Nastavení remarketingu na webu je relativně snadné. Umístíte na něj tzv. remarketingovou značku.
Jakmile návštěvník zavítá na stránku, kde je umístěna značka pro remarketing, zůstane v jeho prohlížeči soubor cookie. Pokud opustí váš web bez splnění cíle (konverze), mohou se vaše reklamy spouštět prostřednictvím reklamních sítí Google, Seznam, Facebook a dalších. Když navštíví jiné relevantní weby nebo sociální sítě.
Můžete přizpůsobit, jak se tyto reklamy spouštějí a které konkrétní stránky musí potenciální zákazník navštívit, aby se reklamy zobrazovaly, což vám dává větší kontrolu nad tím, na koho a jak chcete cílit.
Dynamický remarketing
Nejjednodušší způsob, jak nastavit standardní remarketingovou kampaň, je jednoduše zobrazit všem zákazníkům stejnou reklamu. Dynamický remarketing vám umožní posunout se dále.
Je totiž možné, abyste zákazníkům zobrazili reklamu upozorňující na konkrétní produkt nebo službu, kterou si prohlíželi na webu. To je zvláště užitečné pro e-shopy, které mívají mnoho produktů a mnoho kategorií, ale zákazníky s různými zájmy.
Výhody remarketingu
Remarketing nabízí celou řadu výhod. První a nejdůležitější z nich je velký potenciál proměnit příležitostného návštěvníka v platícího zákazníka.
Pokud bude remarketing používán správně a účinně, může zvýšit míru konverze. Jednoduše řečeno: jedná se o poměrně spolehlivý způsob, jak oslovit zákazníky v době, kdy jsou připraveni provést nákup.
Remarketing je také velmi efektivní z hlediska nákladů, takže i menší firmy mohou s touto strategií dosáhnout velkého úspěchu.
Můžete dosáhnout nižší ceny, protože nebudete soutěžit o umístění klíčových slov ve vyhledávání v Google a Seznamu nebo cílit prostřednictvím reklamy na sociálních sítích na lidi, kteří vaši značku ještě neznají. Místo toho cílíte na lidi, kteří již navštívili váš web a znají vás.
Můžete také velmi přesně stanovit, jak reklamy cílit. Můžete konkrétní reklamu zobrazit někomu, kdo opustil nákupní košík, a jinou reklamu někomu, kdo strávil dlouhou dobu na konkrétní stránce.
Stejně jako například u tradiční PPC reklamy budete mít podrobné údaje o tom, jak si každá reklama vede a kolik peněz stojí.
Přiveďte své platící zákazníky zpět
Remarketing je také velmi účinným způsobem, jak oslovit zákazníky, kteří u vás již nakoupili, a povzbudit je, aby se vrátili a nakoupili znovu. Náklady na přivedení nového zákazníka jsou vždy vyšší než udržení si zákazníka stávajícího, který vaši značku již zná a nakoupil u vás. Prostřednictvím remarketingu můžete zvýšit množství vracejících se zákazníků a podpořit dlouhodobý růst své firmy.