Online marketing PPC reklama Sociální sítě

Proč a jak propagovat příspěvky na Facebooku

Proč a jak propagovat příspěvky na Facebooku

Máte vyladěnou stránku na Facebooku, publikujete kvalitní obsah, ale stále se vám nedaří zapojit dostatečné množství lidí, protože mají vaše příspěvky nízký dosah? S přípravou kvalitního obsahu na sociální sítě je spousta práce, ale jak příspěvky dostat k co nejvíce lidem, aby měla jejich tvorba přínos pro vaši firmu?

Nízký dosah je způsoben změnou algoritmů Facebooku, respektive snížením organického dosahu stránek. Vaše příspěvky se přirozeně dostanou jen k velmi nízkému počtu lidí (přibližně 3 % fanoušků stránky).

Co s tím můžete udělat?

Odpovědí je placená facebooková reklama. Zatímco publikování samotného obsahu na Facebooku je zdarma, pokud chcete, aby váš marketing na sociálních sítích přinášel ovoce, neobejdete se bez placené reklamy. Placená propagace příspěvky dostane k co nejvíce lidem z vaší cílové skupiny.

Jak na propagaci příspěvků?

Propagace příspěvků tlačítkem Propagovat příspěvek

Každý správce facebookové stránky má pod publikovaným příspěvkem tlačítko Propagovat příspěvek, které mu umožňuje jednoduchým způsobem spustit jeho propagaci a dostat ho mezi více lidí. Stačí zadat požadované cílení, celkový rozpočet, dobu trvání, způsob platby a máte hotovo, kampaň běží.

Je to snadné a rychlé. Tak v čem je problém?

Ve výrazně omezených možnostech cílení reklam, optimalizace, nastavení nabídky a následného vyhodnocování úspěšnosti.

Propagace příspěvků ve správci reklam

V případě, že k propagaci příspěvků použijete správce reklam, který je ve Facebook Business Manageru, budete mít k dispozici podrobné nastavení cílení reklam, optimalizace a nabídky.

Díky lepšímu cílení můžete přesněji specifikovat cílovou skupinu, které se propagovaný příspěvek zobrazí. Propagace tak bude efektivnější. Cílit můžete na základě podrobnějších demografických a geografických údajů, zájmů a používat vlastní okruhy uživatelů.

Nastavit můžete také typ optimalizace, Facebook tak příspěvek může doručit např. lidem, u kterých je větší pravděpodobnost, že kliknou na odkaz nebo provedou konverzi.

Pokud vám jde o konkrétní náklady, např. za přivedení návštěvníka na webové stránky, můžete nastavit kontrolu nákladů, tedy maximální cenu za proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Reklamní systém Facebooku se bude snažit získat co nejvíce výsledků za tuto cenu při daném denním nebo celkovém rozpočtu na kampaň. Když kontrolu využijete, dáte tím Facebooku najevo, za jaké výsledky chcete vyčerpat svůj rozpočet.

A pokud máte na webových stránkách nasazený Facebook Pixel, můžete používat remarketing. Tedy zobrazovat propagované příspěvky návštěvníkům svých webových stránek. Začnete tak komunikovat např. s potenciálním zákazníkem, který navštívil váš e-shop, ale nenakoupil. Budovat s ním nenásilným způsobem vztah, dokud nebude rozhodnutý pro nákup. Jakmile se v budoucnu pro nákup rozhodne, vzpomene si na vás.