Pokud vytváříte obsah na blog, jistě si přejete, aby se dostal k co největšímu množství lidí z vaší cílové skupiny. Protože pokud nemáte čtenáře, tedy publikum, psaní by bylo zbytečné. A to by byla škoda, obsah totiž může být velmi silným online kanálem a zdrojem nových zákazníků.
Pro zvýšení návštěvnosti blogu vám pomůžou následující tipy.
SEO
SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače, je disciplína online marketingu, která vám pomůže s lepší dohledatelností vašich webových stránek v internetových vyhledávačích. SEO je běh na dlouhou trať, ale se správně nastavenou SEO strategií můžete být dohledatelní na klíčová slova, která vaše cílová skupina používá a která souvisejí s tématem vašeho blogu.
Push notifikační webové zprávy
Každý, kdo navštíví váš blog, bude dotázán, zda chce povolit zasílání upozornění na nové články, videa, tipy, novinky a podobně. Návštěvníkům, kteří upozornění povolí, můžete posílat krátké zprávy s obrázkem přímo do jejich prohlížeče. Doručitelnost těchto zpráv je téměř 100 %, ideální tedy pro upozornění na nový článek na blogu.
Remarketing
Oslovte návštěvníky, kteří již na vašich webových stránkách byli. Kdo je nejrelevantnější návštěvník vašeho blogu? Přece ten, který už na něm byl a obsah ho zajímá. V případě propagace obsahu je nejvhodnější remarketing na sociálních sítích.
Sociální sítě
Publikujte obsah na sociálních sítích, které jsou vzhledem k vašemu tématu vhodné. Každá sociální sít funguje jiným způsobem, a lidé na ni chodí proto za jiným účelem. Nemá smysl být za každou cenu na všech sociálních sítích. Vyberte si ty pro vás vhodné a budujte na nich publikum fanoušků.
Cílená reklama
Návštěvníky vašeho blogu můžete získávat také prostřednictvím přesně cílené reklamy na sociálních sítích. Můžete cílit reklamy např. podle zájmů nebo na okruhy uživatelů vytvořené z e-mailových adres, údajů o zákaznících, podobných publik a další. Propagovaný obsah přivede návštěvníky blogu, ze kterých získáte nové publikum pro svůj obsah, fanoušky a hlavně zákazníky.
Facebook Messenger bot
Prostřednictvím Facebook Messengeru můžete posílat hromadné nebo automatizované zprávy svým odběratelům. Odeslané zprávy mají prakticky 100% doručitelnost. Facebook používá více než 5,2 milionu lidí v ČR a více než 4 miliony se přihlašují každý den. Messenger marketing je teprve na začátku, co se týče využití ze strany firem. Uživatele ale chatboti baví, nejsou na ně zvyklí, protože je zatím používá velmi málo firem. Můžete tedy využít náskoku a být daleko před konkurencí.
E-mailing
E-mail stále žije. Má ho totiž každý a je využíván jak k práci, tak osobním účelům. Doručitelnost a množství otevření je sice nižší než u Messenger bota, ale i tak se stále jedná o silný marketingový kanál, prostřednictvím něhož můžete budovat vztah se svými zákazníky, šířit obsah, který vytváříte, a prodávat.
Vhodným nastavením a propojením těchto kanálů poroste návštěvnost vašeho blogu raketově.