PPC reklama je jedním z nejvýkonnějších typů internetové reklamy. Zkratka PPC znamená Pay Per Click neboli platba za proklik. Za PPC reklamu tedy platíte až ve chvíli, kdy na ni někdo klikne.
PPC reklamy se nastavují v PPC systémech jako např. Google Ads, Sklik, Facebook Ads a dalších.
Typy PPC reklam
Vyhledávací kampaně
V našich končinách se jedná nejčastěji o reklamy ve vyhledávačích Google a Seznam. Reklamy pro Google se nastavují v reklamním systému Google Ads (dříve Google AdWords), reklamy pro Seznam se nastavují v reklamním systému Sklik.
Nejčastější forma PPC reklamy ve vyhledávání je textová. Zobrazují se až čtyři placené textové inzeráty současně.
Vyhledávací kampaně
Produktové kampaně
Produktové kampaně ve vyhledávání patří v případě internetových obchodů mezi jedny z nejvýkonnějších typů PPC reklam. Produktové kampaně lze zobrazovat jak v Googlu, tak v Seznamu. Produktové kampaně jsou efektivnější především proto, že potenciální zákazník vidí, na rozdíl od textového inzerátu, také obrázek produktu.
Produktové kampaně
Obsahové kampaně
Reklamy v obsahové síti se zobrazují všude na internetu, respektive na těch webech, které umožňují reklamním systémům jako Google a Seznam zobrazovat jejich reklamy. Reklamu v obsahové síti lze nastavit v reklamních systémech Google Ads a Sklik.
Obsahové reklamy se mohou zobrazovat na základě klíčových slov, která se na dané stránce vyskytují, tématu webové stránky nebo podle konkrétních zájmů uživatelů, kteří na web přicházejí.
Reklamy v obsahové síti mohou mít různé formáty, textové, textové doplněné o obrázky, bannery nebo videa.
V rámci Google Ads je možné zobrazovat reklamy také na nejoblíbenější sociální síti pro sdílení videí – YouTube. Zaujmout tak můžete i zajímavým videem.
Reklama v obsahové síti
Remarketing
Remarketing umožňuje zobrazovat reklamy lidem, kteří navštívili váš web. Když web opustí, začnou se jim reklamy zobrazovat např. v obsahové síti nebo na sociálních sítích.
Reklamní systém může údaje o návštěvnících a jejich aktivitách na webu získávat pomocí remarketingového kódu, který umístíte na web. Data o návštěvnících tak můžete odesílat do reklamního systému Google Ads, Sklik a Facebook Ads a následně připravovat remarketingové kampaně.
Remarketing je také užitečným nástrojem, jak povzbudit zákazníky, kteří u vás již nakoupili, k opakovaným nákupům a zvýšit míru vracejících se zákazníků.
Remarketingová reklama může mít podobu slevy na první nákup, videorecenze, propagovaného příspěvku na Facebooku nebo může lákat výčtem produktů, které si daný uživatel prohlížel (dynamický remarketing).
Remarketing na Facebooku
Dynamický remarketing v obsahové síti
Výhody PPC reklamy
Rozpočet pod kontrolou
Sami si určíte denní, týdenní a měsíční rozpočet na reklamu, který chcete investovat. Platíte až ve chvíli, kdy někdo proklikne reklamu a navštíví váš web.
Přesné cílení
PPC reklamy jsou přesně cílené na klíčová slova, remarketingová publika nebo uživatele podle zájmů. Reklamy zacílíte na lidi, kteří jsou vašimi potenciálními zákazníky.
Měřitelnost výsledků
Co neměříte, to neřídíte. To ale není případ PPC reklam. Přesně vidíte, které reklamy fungují a přináší výsledky. Peníze tak efektivně investujete do reklamy, která vám přivádí zákazníky.
Flexibilita
PPC kampaně je možné rychle spustit, přenastavit i zastavit. Můžete rychle reagovat na novinky, akce a změny. Na včera naskladněné zboží můžete dnes spustit PPC reklamy a rovnou prodávat.
Rychlé výsledky
Oproti jiným online kanálům lze prostřednictvím PPC reklam dosahovat výsledků velmi rychle. Nově vytvořená reklama může návštěvníky na web přivádět už za několik hodin po spuštění.